Dag 2 Naar Las Vegas 22-05-2009

Vandaag vetrekken we naar de VS. Begin December verscheen er ineens een super aanbieding op internet om voor weinig geld naar de VS te vliegen. Wel vanuit Brussel maar door de vliegtax van onze Woutertje is dat in eens voordeliger geworden dan onze Nederlandse trots Schiphol. We hebben direct het ticket geboekt en daarmee onze reis vastgelegd. We wisten toen nog niet dat dit onze huwelijksreis zou worden maar ach dat maakt niet zoveel uit.

Wat hebben we geboekt:
Brussel naar Washington-Dulles Intl met United Airlines vertrek 12:00 aankomst 14:16; vlucht UA 951
Dan verder
Washington-Dulles Intl naar Las Vegas met United Airlines vertrek 17:05 aankomst 19:22; vlucht UA 1268

Als wij aankomen worden we in stijl afgehaald door Jerry en Bianca met de Hummer. Dat moet wel byzonder zijn als we dan bij het Hotel worden afgeleverd :).

We slapen in het Wynn waar we een leuke aanbieding hebben kunnen boeken, via hotwire. We brengen hier onze dagen door tot en met 24 mei en dan gaan we verkassen naar een ander hotel (jaja nog steeds in Vegas) op de strip:)).

We plannen verder niets op deze dag want de reis alleen zal al vermoeiend genoeg zijn.

Iets voor zeven uur ging het wekkertje weer af. Harry stond natuurlijk als eerste op zo doen we dat altijd en een kwartiertje later kwam ik uit mijn bedje. Zo rond een 8 uur zijn we gaan ontbijten. Het was een goed ontbijt. Er was een uitgebreid buffet en er waren lekkere broodjes. De scrambled eggs waren niet echt lekker. Na het ontbijt weer even snel naar de kamer om de spullen bijelkaar te pakken.

Om kwart voor negen stonden we bij de checkout. We hadden gepland om de shuttle bus van 9:05 te pakken en dat moest toch wel gaan lukken. We waren het alleen niet helemaal eens met de rekening want daar stond het extra op voor de upgrade maar ook ontbijt enzo dus dat zou nog discussiëren worden dachten we. Dat viel allemaal weer enorm mee want dat halen ze eraf bij de checkout en het meest lullige is dan ook nog dat het internet nu gratis is. En wij hadden ons bepert tot 1 uur anders vonden we het gewoon te duur.

Gelukkig was dit dus zo klaar en konden we op tijd met de shuttlebus mee. Bij het vliegveld aangekomen viel ons op dat het best wel een puin hoop was. Ook het inchecken verliep niet zo makkelijk. We hadden al elektronisch ingecheckt en kwamen dus alleen om de koffers af te geven. We waren snel aan de beurt met het checken van de paspoorten maar daarna gingen we gewoon in de chaos van het normale inchecken. Dat was wel jammer maar ach we hebben vakantie.

Daarna door de douane en de security. Dat ging allemaal heel voorspoedig en we waren snel bij de gates. Hier hebben we een kopje koffie gedronken in de bar en even ons vliegtuig bekeken. Helaas was er geen Starbucks meer na de doune maar de koffie smaakte best redelijk. Natuurlijk nog even shoppen. We hebben wat lectuur gekocht en wat eau de cologne. Om 12:15 werden van de gate weggeduwd.

Het vliegtuig was erg leeg tenminste in de economy plus. Er waren in het midden zelfs hele rijen waar maar 1 persoon zat. Die hadden het natuurlijk mooi voor elkaar want die lagen al snel op een rij stoelen lekker te slapen. De service was goed. We kregen eten en drinken voldoende. Het eten is gewoon vliegtuig voedsel, chicken of pasta en wij hebben maar de kip genomen. Het is te eten maar smaak zit er niet veel aan.

Om 14:40 zijn we geland op Washington Dulles airport. Het is groot vliegveld en het terminal gebouw is erg lang gerekt. We hadden gelukkig ruim de tijd en we hebben eerst even een broodje gegeten bij de subway. Heerlijk was dat weer en een heel stuk beter dan dat vliegtuigvoedsel. Daarna wilde Harry nog even naar een juice bar maar die was er niet dus hebben we maar even wat gekocht in een airport supermarktje.

Om 17:25 vertrokken we weer naar Las Vegas. Een trip van 5 uur dus best nog een lange zit. De vlucht verliep ook goed, onderweg wel wat turbulentie maar het viel wel mee. De fasten seat belt lampjes gingen aan terwijl ik bij het toilet stond toen de steward mij vroeg “ik weet niet of je van de FAA bent maar als je dat bent dan wil ik je nu zeggen dat de lampjes fasten your seat belt aan zijn, just in case your FAA” grappig maar ik moest eerst naar het toilet en de stewardessen en stewards bleven gewoon rustig rondlopen dus kan ik ook wel naar het toilet.

Om 19:05 landen we weer in Vegas. Gelukkig was het alweer lekker warm en dat voelden we meteen toen we slurf in liepen. Door de douane aan het ophalen van de bagage ging erg snel en we waren zo buiten. Daar moesten we heel eventjes wachten op Jerry en Bianca. We waren veel te vroeg en ze waren net de Hummer aan het halen. Gelukkig duurde dat niet heel lang en werden we begroet door vrienden met een gigantische bak. Leuk hoor dat ding. Snel door naar het hotel en daar snel naar de kamer.

Dat ging allemaal heel soepel en toen we boven waren hebben we ons even lekker opgefrist en zijn we gaan eten. We wilden naar red 8 maar daar was het zo druk dat we een half uur moesten wachten. Maar aangezien we al zo lang wakker waren wilden we dat niet en dus zijn we doorgelopen naar de Encore.

Daar zit een chinees Wazuzu en daar hebben we lekker gegeten. Ik had daar een BBQ plate en dat was heerlijk, Harry heeft Sechuan wok chicken. De ober vroeg nog pittig of minder pittig en Harry wilde niet zo pittig maar zelfs dat was behoorlijk pittig. We hebben geen voor of nagerecht genomen want het we waren inmiddels behoorlijk moe.

Na het eten zijn we direct terug gegaan naar onze kamer en vielen als een blok in slaap. Om 12 uur ging de telefoon en we schrokken wakker. Het was een onbekend nummer dus maar niet opgenomen want ik heb niet zo’n zin om daar zoveel voor te betalen. Wel jammer want we waren lekker in een diepe slaap.