Dag 1 Naar Brussel 21-05-2009

Vandaag is het dan zover, we gaan aan onze huwelijksreis beginnen. We rijden met de auto naar ons Hotel in Brussel. Daar kunnen we parkeren totdat we terug komen. Het is het Crown Plaza geworden.

Als alles meezit dan gaan we al redelijk vroeg weg zodat we nog een paar uurtjes in Brussel rond kunnen lopen. Dat is toch een hele leuke stad en ach we hebben dan lekker de tijd. Het is natuurlijk wel hemelvaartdag dus er zal wel niet veel open zijn. Druk zal het vast wel zijn.

Hmmm en zo liep het niet helemaal….

Vanochtend kon ik eindelijk weer eens wat langer slapen. Laat ik zeggen het kon nu en ik kon het zelf ook. Iets voor half 10 kwam Harry mij wakker maken. Eerst maar even kijken op het forum en daarna beginnen met de laatste voorbereidingen voor de vakantie. We moesten tenslotte nog de koffers inpakken.

Harry was druk met het uitprinten van alle bevestigingen en zo want ook dat moest nog gedaan worden. Nadat het boek was samengesteld kwam het incheck gebeuren en vervolgens zijn we de koffers gaan inpakken. Nog best een aardige klus maar met de lijstjes die we in de loop der jaren hebben gemaakt is het ook zo weer voor elkaar.

Zo rond half 3 hebben we alles ingepakt en moeten we natuurlijk nog even de laatste handelingen verrichten om het huis in orde te houden. De plant (ja we hebben een plant, gekregen op de onze bruiloft) gaat naar de beneden buren. Hij mag daar voorlopig logeren en dat is ook zijn beste kans om voorlopig nog even te overlevenJ. Die buren verzorgen ook de post voor ons.

Natuurlijk moet ook het afval nog even worden afgevoerd en daarna zijn we gereed voor vertrek. We wilden nog even wat lectuur kopen maar dat zat er niet meer in omdat het Hemelvaartsdag was en dat waren we even vergeten. Maar toch even snel tanken en op weg naar Brussel.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij een Shell station om wat lectuur te kopen en wat te drinken. Om 17:35 kwamen we aan bij het Hotel in Brussel. Het was daar erg rustig en natuurlijk zagen we een hele bekende auto staan. Wij konden de auto er niet naast zetten want er was te weinig ruimte.

Bij het inchecken konden we voor een klein beetje extra op de executive vloer en dat hebben we maar gedaan. Nadat we de kamer even hadden bekeken hebben we eerst even een wandeling gemaakt door het parkje dat achter het hotel ligt. Vanuit de kamer kijken we ook op dat parkje.

Eenmaal terug besluiten we dan gebruik te van de gratis executive lounge en eten daar wat hapjes en drinken een paar lekkere glaasjes wijn. Ze smaken prima en zijn een goede opmaat voor het eten. Het restaurant is gesloten want het is vandaag een feestdag maar het menu wordt wel geserveerd in de bar. Daar hebben we beide een double cheese burger genomen en daar zaten echte Belgische frieten bij. Het smaakte heerlijk.

Als toetje heeft Harry natuurlijk ijs genomen. Het was nu Ben en Jerry’s chunky monkey ijs en voor mij was het gewoon een lekker portje. Het smaakte allemaal fantastisch. De koffie hebben we weer genomen in de lounge boven want dat is gratis en we blijven wel Nederlanders 😉

Nu nog even op de kamer en dan lekker naar bed. We zijn beide behoorlijk moe en kunnen dan nog lekker even slapen zodat we de vlucht van morgen goed aan kunnen.