Naar ergens in het midden

Het is al weer het einde van Shenandoah National Park. Maar vandaag gaan we weer naar een stad. We proberen een beetje de afwisseling tussen stad en natuur in onze reizen te plannen. Ik ben wat meer een natuurmens en Harry meer een stadsmens, al vind ik steden ook erg leuk.

We pakken een vlucht van United airlines, vlucht UA 980, om 10 voor 5 vertrekken we dus we kunnen rustig aan doen en nog even lekker wat tijd in het park doorbrengen. Als we aankomen zijn we weer in een andere tijdzone en zullen we weer moeten aanpassen aan de nieuwe tijd. We zullen begin van de avond in Denver zijn.

We overnachten in het Iverness hotel in Englewood. Hier hebben we ook weer 3 nachten dus 2 volle dagen in de omgeving van Denver.

Tekst: Jaap

Washington - Denver

Washington – Denver

Vorige———————Volgende

Water geweld.

Het heeft zo ongeveer de hele nacht geregend maar als we opstaan is het weer droog. Het is wel wat frisjes maar ze hebben ons belooft dat het vandaag toch nog een flink stuk warmer gaat worden. We gaan eerst eten. We rijden naar de dining room en bestellen een ontbijtje.

Het gaat allemaal redelijk snel maar de aardappels die ik heb zwemmen zo ongeveer in het vet. Dat is wel jammer maar het smaakt toch best goed. We gaan terug naar de kamer en onze koffers kunnen weer de auto in. Het is uitcheck dag vandaag. We vliegen naar Denver dus de gewichten in de koffers moeten weer goed zijn.

Het is inmiddels al weer goed van temperatuur. We checken uit en rijden dan naar het big falls park bij Washington. Onderweg pakken we nog even een Starbucks met wat lekkers. Als we bij het park aankomen is het nu lekker rustig en kunnen we meteen naar binnen. Het is een mooi park en we hebben ook lang genoeg om alles te zien. Het is erg mooi om te zien dat geweld van water!

langs deze watervallen hebben ze ooit kanalen gebouwd om het achterland te openen. helaas zijn die allemaal volledig in verval maar een aantal restanten staan er nog. wel erg leuk om te zien. Zonder deze kanalen was scheepvaart natuurlijk niet mogelijk en nu is er ook geen echte scheepvaart meer over dit kanaal.

We rijden dan naar het vliegveld. Alles gaat lekker soepel, auto inleveren, koffer afleveren en door de security. Dan naar de gate en het vliegtuig in. Het gaat dan in de buurt onweren en dus lopen we dan wat vertraging op. Ik merk er niet zoveel van want ik ben al vertrokken…. In Denver gaat alles ook weer soepel. Eerst de koffer oppikken, de bus in naar het rental kantoor, auto pakken en naar het hotel. We hebben een RAV4. Niet bijzonder maar wel gloedje nieuw, 3 mijl op de teller.

Op naar het hotel, inchecken, en dan wat gaan eten. Het wordt de PF Chang die op het nabijgelegen winkelcentrum ligt. We bestellen Lettuce wraps, dumplings, vis en kip. Het smaakt prima. Als toetje nemen we een tiramisu en salted caramel. Ook dat is weer heerlijk.

Dan nog even een boodschapje en terug naar het hotel. Het is inmiddels behoorlijk laat, dat wil zeggen we hebben er weer 2 uur bij gekregen vandaag. Het is dus bed tijd. Morgen weer een dag :).

Tekst: Jaap

Vorige———————Volgende

7 comments

Skip to comment form

1. Jos

Mooie foto’s en Colorado is ook niet verkeerd,ik kan bijna niet meer wachten om de oceaan over te steken.
    Al dat gezonde voedsel ja dat lust ik ook wel.
    Veel plezier nog.
    Groeten Jos

2. Marjol

Wat fijn dat de reis zo goed is gegaan. De kamer en het eten zien er weer heerlijk uit. Veel plezier daar in Colorado!

3. Paula

Haha, we rijden naar de dining room, dat klinkt heerlijk 😉
    Lekker dat jullie nog tijd hadden voor een park voordat jullie moesten vliegen. 3 mijl op de teller? Die moet nog nieuw ruiken.
    Heel veel plezier in Denver, er schijnt op sommige plaatsen nog sneeuw te liggen!
    We vertrekken morgen naar Texas dus geen idee wanneer ik jullie updates kan lezen maar we blijven sowieso wel in contact met elkaar!
    Gr. Paula

4. Marja

Fijn, weer een goede vlucht en een dito hotel. Het eten bij Chang ziet er zoals altijd prima uit!! Wat is het daar toch heerlijk. Heerlijk nog 2 uurtjes “gewonnen”.
    Veel plezier in Colorado!!

Groetjes Marja xxx

5. Bianca

Fijn dat de reis goed is verlopen! Leuk dat jullie toch nog de Big Falls wandeling hebben kunnen maken, zonder in de file te staan.
    Het eten ziet er weer verrukkelijk uit!
    Veel plezier in Colorado!

xxx Bianca

6. Ilse

Wat een afwisseling hebben jullie al tot nu toe. Wat geweldig dat jullie beren gespot hebben, en wat fijn dat jullie vandaag toch nog naar big falls konden gaan. Het eten ziet er ook weer heerlijk uit. Veel plezier in Denver!

7. Sonja

Mooie foto’s van de falls! Heel fijn dat de reis naar Denver goed is gegaan. Enne eten bij PF Changs; mmmmmhhhhh!