Daar gaan we weer, het vliegtuig in en naar Washington

Op naar Schiphol en dan door naar Washington. We hebben een vlucht met KLM vlucht KL 0651, om een mooie tijd vertrekken we, 12:55. We moeten er natuurlijk op tijd zijn dus wel vroeg op. We hebben deze vlucht geboekt met de miles die we in de afgelopen jaren bijeen hebben gesprokkeld, met de belastingen etc erbij is het dan toch nog niet zo voordelig maar toch altijd goedkoper dan een ticket kopen.

Als alles goed gaat brengt Peter ons weer weg. Ik ben nog benieuwd met welke auto want het contract van de lease auto loopt af en het is nog de vraag of we hem dan nog hebben. Dus even afwachten wat er gebeurt dus.

Het is een directe vlucht dus we hoeven niet nog een keer over te stappen. Rechtstreeks naar Washington Dulles. We hebben een hotel geboekt in McLean, dat is wel een stukje van Washington maar het is een mooi hotel, een Crown Plaza. Als het goed is krijgen we netjes een upgrade, maar dat is niet altijd 100% zeker.

We blijven hier 3 nachten en daardoor hebben we twee hele dagen in Washington. We komen om half 4 aan en hebben dan de avond om bij te komen en in ieder geval lekker te eten.

Tekst: Jaap

AMS - IAD

AMS – IAD

Vorige———————Volgende

Fly away fly away…

Hehe het is dan weer zo ver. Na een lange aanloop en veel voorpret gaan we nu dan echt genieten van deze vakantie. We moeten we op tijd opstaan dat wil zeggen zo ongeveer normale tijd waneer we gaan werken maar dat is geen probleem. Natuurlijk moeten de laatste dingetjes nog in de koffer en als we dan alles bij elkaar hebben kunnen we op weg naar het werk van Harry….. Om the tanken en dan halen we Peter op. Hij neemt de auto weer mee terug.

Het is een rustige rit want het is vrijdag en gelukkig is er dan op de Nederlandse wegen niet veel drukte. Ik krijg altijd het gevoel dat ik een van de weinige mensen nog ben die op Vrijdag werken. Dat zal wel meevallen maar de rust op de weg is heerlijk. We zijn dan ook netjes op tijd op Schiphol en parkeren de auto. Het inchecken hadden we thuis al gedaan dus nu alleen de koffer nog. Dat moet je tegenwoordig ook zelf doen. De machine was erg streng, de koffer was iets meer dan een halve kilo te zwaar en werd direct afgekeurd. Na het overpakken was het weer ok en verdwenen de koffers in de catacomben van Schiphol.

Nog even een kopje koffie. Dan begint de vakantie eigenlijk altijd. De dame achter de balie was heel erg blond……. Gelukkig is het gelukt en na de koffie namen we afscheid van Peter en zijn we door de douane gegaan. Dat ging. Snel want ook hier heb je tegenwoordig zelf service. Nog even en op Schiphol lopen alleen nog toeristen 😉 . We shoppen alvast wat en dan gaan we naar de gate. Er staat een lange rij en er is schijnbaar iets met onze paspoorten. Het duurde wat langer maar we komen er door. We hopen maar dat het straks in Amerika maar geen gedoe wordt want daar hebben we geen zin in.

Da stappen we in het vliegtuig, je kunt hier meekijken met de piloot want er zijn camera’s en daar kun je meekijken. Leuk. Als we in de lucht zijn kijken we een filmpje, spelen we wat op de iPad en krijgen we voor de verandering eens een goede maaltijd. Ja ik was verrast en heb mijn hele bordje leeg gegeten terwijl ik eigenlijk altijd wel de helft laat staan omdat ik het niet lekker vindt. Nu dus een positieve verrassing. De vlucht verloopt voorspoedig.

Naar Washington

Aangekomen in Washington zijn we snel het vliegtuig uit en sluiten aan in de rij voor de douane. Dit duurt even maar het gaat wel door, bijna 2 uur later staan we buiten met koffers bij de auto. We hebben bij Avis gehuurd en de auto staat netjes klaar, instappen, spullen erin en we kunnen naar het hotel. We hebben een luxe ford, erg mooi en het rijdt lekker. De auto heeft satelliet radio, stoel verwarming maar ook stoel airco. Als je die te hard zet bevriest je kont. Nou in ieder geval een mooi bak waar we ons wel in redden de komende dagen.

Het hotel vinden we snel, checken in. We krijgen een upgrade en zetten onze spullen op de kamer. Het uitzicht is niet bijzonder en erg groot is de kamer niet maar we kunnen ons hier prima redden de komende dagen. We hebben gratis internet hier dus we zijn weer aangesloten aan de wereld.

Dan eerst maar even een kleine boodschap doen. Water, wat frisdrank en wat te snacken. We rijden naar Vienna en wat hier om de hoek ligt en daar vinden we al snel een supermarkt. Dan rijden we terug meteen door naar het restaurant waar we onze zinnen op gezet hebben… PF Changs.

Er is meteen een tafel vrij en we kunnen gaan zitten. We bestellen dumpling en spring rolls vooraf en dan volgt spicy chicken en sweet and sour chicken. Als afsluiter nemen we een red velvet cake, salted caramel cake en crunchy peanut butter cake. Het smaakt allemaal heerlijk en als we onze buikjes weer rond hebben gaan we terug naar het hotel. Dat is aan de overkant dus niet ver. We zijn inmiddels flink moe, het is hier 9 uur maar bij ons toch een stukkie later. Nog even het verslag schrijven en dan zo lekker het bedje in.

Tekst: Jaap

Vorige———————Volgende

8 comments

Skip to comment form

1. Marja

Zo de eerste reis zit erop. Alles is voorspoedig gegaan als ik dat zo lees. Een mooie auto, een goed hotel en dan dat eten……. PF. Chang!! Ook een van mijn favorieten. Het ziet er weer heerlijk uit.
    Morgen zeker Washington verkennen. Ik weet nog een goede gids, niet ver van jullie vandaag….. Ahum….
    Geniet er maar fijn van en ik blijf jullie uiteraard volgen.
    Dikke knuffel voor jullie beiden xxxx
    Groetjes Marja

2. Marjol

Wat fijn dat die lange reisdag er weer op zit! Altijd fijn als je dat weer zonder al teveel problemen achter de rug hebt.
    PF Changs zijn we nog steeds niet geweest, ziet er wel heerlijk uit allemaal! Geniet van jullie tweede dag!

3. Jos

Lekker dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan.
    Fijne dag vandaag in Washington maar dat gaat wel lukken.
    Groeten Jos

4. Paula

Lekker dat het allemaal voorspoedig is gegaan, altijd prettig als de vlucht achter de rug is!
    De auto ziet er mooi uit en PF Chang….ik had niet anders verwacht 😉

Jullie zullen wel vroeg wakker zijn maar dea te langer is de dag vandaag.
    Veel plezier!
    xxx Paula

5. Paula

Haha, Jos en ik zijn wel origineel met die eerste zin, ik had zijn bericht nog niet gezien….

6. Sonja

Haaaaai,

Wat fijn dat de reis goed gegaan is en jullie veilig zijn aangekomen en leuk dat er meteen een verslag met foto’s is geplaatst! Het water loopt mij in de mond bij het zien van de foto’s van PF Changs hahaha Heeeeeerlijk! Geniet ze daar en heel veel plezier!

Sonja
    xxx

7. Bianca

Hi guys! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En wat prettig dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan.
    De auto ziet er mooi uit! Grappig dat er ook airco in de stoelen zit.
    Het eten ziet er weer heeeeeerlijk uit. Wij zijn nog steeds niet bij PF Changs geweest. Moet er in september toch maar eens echt van gaan komen.
    Heel veel plezier!

xxx Bianca

8. Marlous

Hoi Harry en Jaap,f

Fijn dat jullie zo’n voorspoedige reis hadden!
    De auto ziet er super uit, net als het eten;)
    Heel veel plezier in Washington.