Colorado Springs Day 2

Vandaag nog een dag Colorado Springs. Wat we gaan doen? Misschien wel vandaag de trein of we gaan iets anders doen. We zien wel het is tenslotte vakantie.

Tekst: Jaap

Colorado-Springs-Welcome-Sign

Vorige———————Volgende

Van warm naar koud en weer naar warm.

Vandaag gaan we met de trein de bergen in. Eerst even ontbijten. We staan op tijd op want we moeten wel op tijd aanwezig zijn bij de trein. Het eten is simpel maar smaakt prima. In dez HI zit het ontbijt erbij en dat is toch een full american breakfast. Het is niet de beste kwaliteit en je eet met plastic bestek en van plastic borden maar ok. Als we het eten op hebben vertrekken we naar de opstapplaats.

Het is ongeveer een 40 minuten rijden en. Dan parkeren we de auto. Het is erg druk dus we zijn blij dat we gereserveerd hadden. We halen de kaartjes op en kopen in het winkeltje nog even supplies voor de rit. Op het perron is het lekker toeven in de zon. Een eekhoorn zit lekker te genieten van al het lekkers hij krijgt toegeworpen. Als dat niet vanzelf gaat komt hij wel bedelen. Hij krijgt zijn buikje wel vol vandaag, wel met junk food….

Als de trein komt stappen we in en gaan we op onze plek zitten. De plaatsen zijn toegewezen en we hebben een rij van 2. Je hebt ook rijen van 3 dus we vinden dit wel prettig. Tegen over ons zit een gepensioneerd stel uit Arizona. Wel leuk want ze zijn in Europa geweest en wel in een aantal landen en ze begrijpen ook dat je Europa niet in een week kunt zien.

De rit naar boven is zeer indrukwekkend. We krijgen veel uitleg en je kunt door de grote ramen perfect naar buiten kijken. We eten en drinken onze supplies ook op. De rit duurt 1,5 uur en dan zijn we boven op de top. Je kunt er ook met de auto komen maar dit is veel leuker. We maken wat foto’s en kopen weer wat lekkers voor de terugreis. Het is erg koud buiten en er staat een stevige koude wind. Gelukkig hadden wij ons daarop voorbereid maar er waren ook mensen met korte broek en T-shirt die stonden te rillen van de kou.

De rit naar beneden was natuurlijk hetzelfde maar dan zonder uitleg. Nog steeds erg mooi alleen zaten we op dezelfde plek en dat was wel jammer. Als we beneden zijn aangekomen is het al weer ruim in de middag. We besluiten om de cliff dwellings te gaan bekijken die hier vlakbij zijn. De entree is 9,50 en achteraf gezien vonden we dat wel duur want we zijn misschien een uurtje binnen geweest. De dwellings zijn erg mooi maar het museum stelt niet veel voor. De gift shop is groter dan het museum. Toch was het erg leuk om dit te zien.

Dan gaan we een ijsje scoren bij een Dairy Queen. Dat hebben we nog niet gehad deze vakantie. Het ijs smaakt uitstekend. Het was erg druk bij de DQ en dat was een zondagsschool die daar een ijsje zat te eten. We eten het lekker buiten op en dan gaan we terug naar het hotel. Ik gan dan even lopen.

Eten doen we weer bij PF Changs vandaag. Het zal voorlopig weer even de laatste keer zijn want in de komende dagen zitten we in kleinere dorpen en daar zitten ze meestal niet. We nemen vooraf ribbetjes en dumplings. Als hoofd hebben we honey chicken en sesame chicken. Daar gaat iets mis en de manager komt zijn verontschuldigingen aanbieden dat het zo lang duurt. De kok moest opnieuw beginnen want hij had het helemaal verkeerd gedaan. Wij vonden het niet erg dan gaat het niet zo snel.

Als toetje delen we een red velvet cake. Ook dat is weer heerlijk. Als we de rekening krijgen hoeven we het toetje niet te betalen. Netjes maar was niet nodig geweest. We rekenen af en dan terug naar het hotel. We gaan maar eens vroeg naar bed vandaag. Morgen weer door naar Vail.

Tekst: Jaap

Vorige———————Volgende

5 comments

Skip to comment form

1. Ilse

Wat hebben jullie weer een heerlijke dag achter de rug. Leuk zo’n treinrit, en mooie foto’s. En zo te zien was het eten ook weer erg lekker (altijd fijn een gratis toetje!) Veel plezier weer. Groetjes, Ilse

2. Bianca

Alweer zo’n mooie dag! Wat ziet dat treintje er leuk uit. Geweldig om op deze manier omhoog te gaan! Ook de Cliff Dwellings zien er mooi uit.
    Het eten ziet er weer prima uit! Aardig dat ze het toetje niet in rekening hebben gebracht.

xxx Bianca

3. Marlous

Wat ontzettend leuk was die treinreis. Die foto bovenaan met die rode trein erop is echt geweldig. En idd met de trein is een veel leukere ervaring dan met de auto.
    Ik snap wel dat jullie regelmatig bij PF Changs gaan eten, het eten ziet er voortreffelijk uit!
    Veel plezier weer morgen!
    xxx Marlous

4. Jerry

hoi hoi,

Wauw, wat maken jullie een mooie reis. Wat hebben jullie al veel prachtigs gezien.

Dit is supergenieten hoor! Nog veel plezier!

Jerry

5. Paula

Leuk die treinrit, we hebben het toen zelf met de auto gedaan en ik herinner me de kou ook nog goed en natuurlijk de ijle lucht daar!
    Grappig al die foto’s die we zelf ook hebben 😉
    Goede reis naar Vail en veel plezier onderweg.