Het is al weer bijna voorbij.

Het goot toch snel zo’n vakantie al zijn we er wel helemaal uit geweest. Ten minste zo voelt het wel. We hebben vandaag nog en dan vliegen we morgen avond vanaf Orlando weer terug. We gaan eerst maar eens lekker eten. Dat doen we dit keer bij Perkins en we besluiten daar dan ook dat het ook de laatste keer is. Het duurde allemaal erg lang en het was niet echt erg goed of zo. Bij Panera eet je veel beter voor minder geld dus daar hebben we dan ook weer van geleerd.

We rijden verder naar het zuiden in de richting van de Everglades. Daar zijn we deze vakantie wel langsgekomen maar niet gestopt. We willen een boottocht gaan doen. We moeten nog bedenken of we de kano gaan doen of dat we een cruise doen. Dat zien we wel als we er zijn. We rijden richting Everglades City en rijden eerst over Marco Island. Dat is een erg mooi eiland. Ik geloof dat ik daar best wel een paar weken zou kunnen verblijven 😉 . We stoppen daar even bij de Starbucks voor een cafeïne shot.

Als we bij Everglades City aankomen waait het erg hard. Vanochtend had het nog geregend maar daar hebben we eigenlijk geen last van gehad anders dan dat de wegen nat waren toen we opstonden. De wind is zo hard dat ze afraden om in een kano te stappen en dan doen we dan ook maar niet. We nemen de cruise. Na 20 minuten kunnen aan boord. We zijn met 8 mensen dus niet erg druk en toch gaan de boten om de 30 minuten.

Je krijgt een leuk verhaal onderweg en geven veel informatie. We zien veel vogels maar ook dolfijnen en dat is echt super om te zien. Ze spelen een beetje in de buurt van de boot. Als we terug gaan is het inmiddels best fris geworden. We hadden dan ook alleen een korte broek en een T-shirt aan. Dat kon ook prima aan land maar op het water was het best fris. Terug aan land gaan we dan ook meteen de auto weer in.

De rit naar ons hotel onderbreken we nog even bij een cold stone voor een heerlijke ijsje. Ik neem een milk shake, Harry neemt een ijsje. We eten het wel in de auto op. In het hotel aangekomen beginnen we vast aan het organiseren van de koffers. Dan lekker eten. We gaan naar PF Chang.

We hebben een korte wachttijd, 25 minuten. Dan kunnen we aan tafel en gaan we eten. We bestellen egg rolls en ribbetjes dan nemen we fried rice en sweet & sour chicken. Als toetjes nemen de caramel taart en de vanille wontons. Erg lekker allemaal weer. Een goede afsluiter voor deze vakantie.

Terug in het hotel maken we de koffers verder af. Morgen nog de laatste dingen er in en we kunnen weer gaan verkassen naar het koude en gure Nederland.

Tekst: Jaap

Vorige———————Home

4 comments

Skip to comment form

1. Bianca

Gaaf die dolfijnen! Het was weer een heerlijke genietdag zo te lezen. Kennen ze jullie bij PF Changs al bij naam? 😉
    Geniet nog van de laatste momenten daar! Hier wordt sneeuw, kou en veel wind verwacht op donderdag….

xxx Bianca

2. Paula

Zo wat een vogels daar en wat gaaf die dolfijnen!
    Geniet er nog maar even van, het laatste dagje zon en warme temperatuur die jullie de komende tijd hier waarschijnlijk niet gaan meemaken, zet de snowboots maar vast klaar!

Alvast een hele goede vlucht voor morgen.

xxx Paula

3. Marlous

Ik vond het echt een lange vakantie, maar ja achteraf is het altijd snel voorbij.
    Gaaf die dolfijnen, wel moeilijk om ze in z’n geheel op de foto te krijgen he 😉
    Lekkere afsluiter bij PF Chang !

Goede reis voor morgen en trek al maar vast de dikke kleren weer aan 😉

xxx Marlous

4. Jac

Mooie afsluiting van alweer een bijzondere vakantie.
    Jullie brengen ons wel op ideeën.