De reis!

Harry is al vroeg wakker en even laten is de wekker ook bezig om mij wakker te maken. Vandaag gaat het dan gebeuren, weer de nodige uurtjes in een grote aluminium buis met een paar motoren er aan. Eerst maar even ontbijten. We zijn wat langzamer dan we hadden gepland dus verzetten de shuttle bus een half uurtje zodat we toch gewoon rustig aan kunnen doen.

Het ontbijtje smaakt weer prima. Bij een Holiday Inn express is daar meestal niets mis mee en in Europa is de kwaliteit meestal ook prima. Ze hebben een goede keus. Niet enorm maar dat maakt niet uit voor vandaag. Na de broodjes, fruit en jus de orange gaan we terug naar de kamer en pakken de laatste spulletjes weer in de koffers. Dan uitchecken. We hadden met punten geboekt dus we hoeven alleen de drankjes af te rekenen van gisteren.

Dan gaan we de bus in naar Schiphol. Een korte rit en een redelijke volle bus. De koffer kunnen we dan meteen inleveren bij Britisch Airways. Er is geen erg lange rij dus ook dat gaat snel. Als we dan het hele end gelopen hebben en door de douane formaliteiten zijn schaffen we nog even een lekker luchtje aan voor een leuke prijs. De eerste aanschaf is dus al weer gedaan. Dan lopen we de pier op en zoals altijd, een vakantie begint pas bij Starbucks dus eerst even een bakkie doen.

Na de heerlijke koffie met wat lekkers gaan we door naar gate. Eerst door de security en dan nog even wachten voor het boarden. We zitten helemaal voorin dus we staan straks snel weer buiten. We kunnen nog net onze koffertjes kwijt want alle bakken liggen al vol. Heel vervelend dat mensen die achterin zitten toch zo nodig hun koffertje voorin leggen. Tuurlijk is best handig als je weg gaat maar wel erg vervelend voor andere passagiers die daar zitten.

Het is een korte en rustige vlucht naar London. Wel wat turbulentie maar het waait dan ook erg hard. Op Gatwick is het dan eerst een flink stuk lopen voor we de bus in kunnen. Dan moeten we weer een stuk lopen en komen we bij de security van de andere terminal. Ze werden dan wel door ons wakker geschud want er ging niemand door de security heen en de dames en heren zatten gezellig met elkaar te kletsen. We waren er dan ook snel door. Nog even de boarding pas bij de Virgin Atlantic dame laten zien en weer door.

We lopen even door de winkeltjes heen maar kopen niets. Dan even een broodje eten. We nemen een broodje tonijn en delen dat en verder hebben we alle twee een bessen smoothie. Erg lekker weer. Op naar de gate. De tijd gaat best snel dus we moeten zo al weer boarden. Bij de gate hoeven we niet meer door security en vragen worden er ook niet gesteld. Even paspoort laten zien en boarding pas laten scannen en door het vliegtuig in.

We zitten op de eerste verdieping. Best leuk want bij Virgin is hier dus een economie sectie. Het is erg rustig op deze vlucht, slecht een dikke 270 passagiers. We zaten met zijn drieën op een rij en de man die aan het gangpad zat vertrekt dan ook naar een lege rij en daarmee hebben wij ook een rij voor ons zelf. Lekker rustig dus.

Na vertrek ga ik eerst even wat lezen en kijk wat films en dan begin ik vast een deel van de blog te schrijven. We krijgen een lekker hapje te eten. Vooraf een salade met wat pasta en dan nemen we alle twee de kip. Het is kip met wat rijst en een tomaten saus. Na is er een chocolade ganache met sinaasappel. Ook dat was erg lekker. Dan krijgen we als snack nog een ijsje. Net voor de landing krijgen we de afternoon tea. Erg leuk, een paar broodjes, wat zouts en hartigs en een kopje thee of koffie. Het smaakte prima.

De landing verkoopt ook soepeltjes dus two thumbs up Sir. Richard Branson!! Dus nu kunnen we naar immigration. Het is er leeg dus we zijn bijna meteen aan de beurt. we zijn wel precies op tijd want even later er een flinke rij want er zijn dan ook twee toestellen van Virgin geland. Het duurt even voor de koffers er zijn en ze komen ook op een andere band dan we verwachten. Vervolgens gaan we door de douane en ook daar hoeven we maar even te wachten. Op naar de auto.

We zijn preferred bij Avis maar de auto staat niet op het bord. Er zijn blijkbaar 2 oppik plaatsen op deze luchthaven en we hadden bij de andere plek moeten zijn maar het is binnen 2 minuten opgelost en we kunnen op weg. We hebben een mooie grote KIA. Het hotel is redelijk dichtbij dus ook dar zijn we snel en checken in.

Het is een mooie ruime kamer in het crown plaza. Het is wel gedateerd maar dat is meestal hier in de vs. We zijn inmiddels aardig moe maar we moeten natuurlijk nog even eten. Het wordt een tony roma’s. Ik vind de ribbetjes hier het lekkerst. Er zijn er niet zo veel meer dus we hadden deze al uitgezocht en hij is nog eens vlakbij. Er is gelukkig plaats zat al krijgen we wel een krakkemikkige tafel. Later gaan we ook maar aan een andere tafel zitten want ondanks beloftes om wat onder de poten te leggen lukt dat toch niet.

We nemen een aardappelsoepje vooraf, lekker met bacon, kaas en zure room. lekker. Dan nemen we allebei een full slab, ik de Louisiana ribs en Harry neemt de normale ribs. Het smaakt weer prima al krijg ik het niet helemaal op. Ik neem dan ook geen toetje maar Harry weet er dan nog een klein toetje bij naar binnen te werken. Het waren twee chocolate chip cookies met ijs en caramel saus.

Dan terug naar het hotel. Daar gaan we eigenlijk zo ongeveer meteen naar bed want we zijn allebei moe. Het was een prima reisdag zonder obstakels en we hebben al weer genoten van het lekkere eten. Morgen zullen we wel vroeg wakker maar dan hebben we des te langer om te shoppen 😉

Tekst: Jaap

Vorige———————Volgende

4 comments

Skip to comment form

1. Paula

Wat lekker dat het allemaal zo vlot is gegaan!
    Het eten en hotel zien er ook weer prima uit.
    Nog een beetje geslapen vannacht?

Veel plezier met shoppen en geniet van het mooie weer!

Xxx Paula

2. Bianca

Fijn dat alles zo ‘smooth’ is verlopen mannen. Ik zou nu ook wel daar willen zitten, heerlijk!
    Ik hoop dat jullie goed hebben geslapen en niet al te vroeg wakker waren 😉
    Have fun!

xxx Bianca

3. Marja

Heerlijk dat alles zo gladjes is verlopen. het eten ziet er prima uit. Wij gaan het daar aankomende ook maar eens proberen.
    Het grote genieten kan nu gaan beginnen. Veel plezier met shoppen. Ben best een beetje jaloers en ik hoop dat de dollarkoers weer een beetje in de lift gaat.
    Have fun

Xxx Marja

4. Marlous

Dat is een mooi relaxed begin van de vakantie !
    Lekker, zo’n grote KIA, ik vind dat wel een leuke auto.
    En, niet onbelangrijk;), het eten ziet er heerlijk uit.