↑ Return to USA vakanties

Cruise Florida Caribbean 2015

Het is weer tijd voor zon, warmte en water. Heerlijk we gaan weer op vakantie. De eerste van 2015 en we doen het meteen goed want we gaan naar Florida. Maar….. daar blijven we niet. We gaan ook een cruise doen waar we de Cayman eilanden aandoen en Jamaica. Er leuk dus en we zien weer een paar nieuwe landen en komen weer op nieuwe plaatsen. Belangrijkste is dat we lekker ontspannen en weer wat kunnen opwarmen. Op het moment dat ik deze tekst schrijft stormt het buiten, het huis kraakt, de schuimkoppen staan op de golven in de rijn. Een heerlijk vooruitzicht dus en nog maar een paar dagen te gaan.

Caribbean Princess

Wat gaan we doen. We vliegen met British Airways naar Londen en dan door met Virgin Atlantic naar Orlando. In Orlando blijven we tot Zaterdag en dan gaan we Cruisen. De Cruise is met de Prinses Cruises en de varen met de Caribbean Princess. Het schip vertrekt vanuit Ft. Lauderdale waar we na de cruise ook weer terug komen.

Na de cruise hebben we nog enkele dagen in Ft. Meyers. Daar hebben we een Holiday inn gereserveerd. In Orlando hebben we een Crown Plaza in de reservering.

Wat we allemaal gaan doen hebben we niet gepland. Een paar dingen wel zoals het bezoek aan de Cayman eilanden en aan Jamaica. Bij beide gaan we een leuke tour doen die georganiseerd wordt vanuit de cruise organisatie. Erg leuk lijkt ons dat. Op de Cayman gaan we naar Stingray Sandbar & Cayman Highlights en op Jamaica gaan we deze doen Shaw Park Gardens, Dunn’s River Falls & Beach

Het belooft dus weer een leuke en ontspannen vakantie te gaan worden.

Tekst: Jaap

Stingray bar

Dunn river falls

De plannen zijn gewijzigd

Het weer was niet al te best gisteren en daardoor stonden er erg veel files. Nu vliegen we pas om 11 uur maar dat betekend dat we in die ellende naar Schiphol moeten rijden. Verder levert dat natuurlijk altijd veel stress op en daar zitten we ook niet op te wachten dus we besluiten dan …

De reis!

Harry is al vroeg wakker en even laten is de wekker ook bezig om mij wakker te maken. Vandaag gaat het dan gebeuren, weer de nodige uurtjes in een grote aluminium buis met een paar motoren er aan. Eerst maar even ontbijten. We zijn wat langzamer dan we hadden gepland dus verzetten de shuttle bus …

Shop till you drop…..

We zijn vroeg wakker als verwacht maar we nemen de tijd. Het is vandaag een shopping dagje want we moeten toch weer het nodige aanschaffen en de koffer moet weer vol 😉 . We nemen eerst een ontbijtje op de executive level van het hotel. Het is er niet heel druk al wordt het snel …

View page »

De Cruise, “no problem man”

We zijn toch weer vroeg wakker. Het duurt dan ook niet heel lang voordat we op weg kunnen. De koffers zijn weer gepakt al was het met moeite we kunnen weg. De zon schijnt al heerlijk en als we buiten komen is het wel nog fris maar de zon brand al aardig dus koud is …

Een stukje geschiedenis

Vandaag slapen we eerst wat langer uit. We zijn dan ook niet erg vroeg als we bij Panera bread komen voor ons ontbijtje. Het is niet heel druk maar er staat wel erg veel personeel. Het duurt ook niet heel lang meer voor de lunch en dan zal het wel druk worden. We bestellen en …

Van alles :)

Vanochtend doen we het weer lekker rustig aan. We besluiten dat we een Mexicaans ontbijt gaan nemen. Dat wil zeggen ik ga voor Mexicaans en Harry voor Amerikaans. We moeten eerst wel een stuk rijden maar we hebben een leuk lokaal restaurantje waar we gaan eten. Ik neem de Huevos Rancheros en Harry neemt een …

Een relaxed dagje.

Heerlijk vakantie en als we opstaan schijnt het zonnetje al weer volop. We rijden eerst naar de Panera bread. Een andere dan waar we eerder deze week zijn geweest. Hij is een stuk kleiner en het is al flink druk. We bestellen en het eten wordt al snel aan tafel gebracht. Het smaakt weer heerlijk. …

View page »

Het is al weer bijna voorbij.

Het goot toch snel zo’n vakantie al zijn we er wel helemaal uit geweest. Ten minste zo voelt het wel. We hebben vandaag nog en dan vliegen we morgen avond vanaf Orlando weer terug. We gaan eerst maar eens lekker eten. Dat doen we dit keer bij Perkins en we besluiten daar dan ook dat …