↑ Return to Spanje 2015

Naar huis

De laatste ochtend in Spanje. We gaan vandaag aan de huis reis beginnen en dat gaan we doen in 2 dagen. Vandaag wordt een lange rijdag want we rijden naar Blois en dat is zo’n 980 km. Een flink stuk dus. Voordeel is dat we dag 2 maar een dikke 600 km hoeven te rijden.

Maar eerst nog even genieten van een lekker ontbijtje en het schitterende uitzicht hier. Het is echt super en jammer dat we weg moeten. Na het eten checken we uit en pakken we de koffers weer in het autootje en kunnen gaan sturen.

Onderweg stoppen we nog even voor een hapje en een drankje maar verder is het vooral snelweg rijden. Ook in Frankrijk weer en natuurlijk meteen weer die ongeduldige fransen achter je aan. We stoppen even bij de hoogste brug van Europa, het viaduct van Millau.

Het viaduct bestaat uit acht overspanningen, ondersteund door zeven betonnen pijlers. De middelste stukken overspannen 342 meter, de uiterste overspanningen 204 meter. De brug ligt op 270 meter boven de rivier de Tarn. De lengte is 2460 meter. Er zijn zeven enorme brugpijlers gebouwd, waarvan de hoogste 343 meter de lucht in reikt, iets hoger dan de Eiffeltoren. Dit is de hoogste brugpijler ter wereld. (met dank aan wikipedia)

viaductmillau
2015-06-08 14.25.05

In Blois aangekomen checken we in. We zitten in de Holiday inn waar we al eens eerder hebben gezeten. Niet een super hotel maar ze zijn wel erg vriendelijk hier.

De vermoeidheid heeft inmiddels toegeslagen dus we besluiten te gaan eten bij hetzelfde restaurant (Bistrot du Boucher) waar we de vorige keer ook gegeten hebben. Het was toen niet super maar zeker niet slecht. Het restaurant in het hotel ziet er meer uit als een kantine en daar hebben we geen zin in.

Het is niet vreselijk druk en het is ook verbeterd. De kaart is nu ook in het Engels en er is een dame die Engels spreekt. Dat is toch wel fijn als je geen woord Frans spreekt. Harry spreekt nog wel wat frans maar ik totaal niet. We bestellen; Harry neemt Zalm vooraf en dan steak en toetje……. Ik bestel een salade, dan de lam en als toetje creme brulee. Het eten is erg lekker en we hebben er zeker geen spijt van dat we hier zijn gaan eten.

Na het eten gaan we terug naar het hotel om niet heel veel later te gaan slapen.

De laatste dag breekt aan en dat betekend de spullen weer in de koffer al hadden we er bijna niets uitgehaald moet het er toch weer in. We hebben besloten net als vorige keer hier niet te eten. De prijs van het ontbijt is stevig en je krijgt er niet veel voor. Dus we checken uit en gaan dan meteen rijden.

We stoppen bij de eerste gelegenheid langs de snelweg om even een broodje te eten. Dat smaakt uitstekend en dat doen we dan later nog een keer. Als we dan weer in Nederland zijn en de drukte op de wegen weer een toppunt heeft bereikt missen we Spanje des te harder. Het is nog maar 17 graden en we zaten op 30 en het is druk druk druk.

Voordat we naar huis gaan gaan we eerst nog maar even eten en dat wordt vanavond een pannenkoek. Dat doen we op Schaarsbergen want daar is de pannenkoek altijd erg lekker. Het is niet druk en we hebben een rustige tafel. We peuzelen onze pannenkoek op en daarna ons ijsje en dan gaan we de laatste paar kilometers doen van vandaag. Het was een heerlijke vakantie, we hebben genoten van de rust en warmte. Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor jullie reacties, wij vonden het weer leuk ze te lezen.

Tekst: Jaap

Vorige

4 comments

Skip to comment form

1. Paula

Zo, dat waren weer heel wat kilometertjes de laatste 2 dagen.
    Wat een mooi viaduct, echt indrukwekkend!

Heerlijke vakantie hebben jullie gehad behalve dan de ene vervelende fenomeentje.
    Fijn dat we weer mee mochten reizen!!!!
    Welkom thuis

xxx Paula

2. Bianca

Gelukkig is de terugreis voorspoedig verlopen. Indrukwekkend is de brug bij Millau hè. Wij hebben er zelfs nog een cache gevonden, een paar jaar geleden. Jullie kunnen weer terugkijken op een heerlijke vakantie. Dank je wel dat we hebben mogen meegenieten! Succes met het afkicken van de ijsjes 😉

xxx Bianca

3. Jac

Welkom thuis. Weer genoten van jullie verhalen en foto’s, waar je, zoals eerder gemeld, erg veel zin van krijgt om ook de koffers te pakken.

4. Marlous

Dat was nog even een behoorlijke rit terug naar huis. Mooi die enorme brug!
    Het keek me een heel relaxte vakantie met prachtige paradors en een supermooi huis.
    Zo te lezen hebben jullie enorm genoten.
    Bedankt voor de mooie verslagen!