Walvissen!

Weather in Santa Cruz de Tenerife

Poeh wat vroeg op. Zo vroeg sta ik niet eens op als ik moet werken maar als we op tijd willen zijn voor de boot dan moeten we op tijd op. Dus om half zeven gaat de wekker en staan we naast het bed. Eerst weer opfrissen en de laatste spullen in de koffer. Dan ontbijten. Ik zit nog vol van gisteren dus eet niet zo veel, eigenlijk alleen fruit want ze hebben een mooi fruit buffet hier. Als we voldoende hebben gehad halen we de koffers, laten we de auto voorrijden en checken we uit. Dan gaan we op weg naar de haven.

Het gaat allemaal wat sneller als we gepland hadden dus we zijn een half uur te vroeg in de haven. De boot wordt net in gereedheid gebracht dus e gaan even een bakkie doen. Harry valt nog even over een hekje wat hij doordat hij niet zoveel kan zien niet zag. Dat was niet leuk want knie, elleboog en handen kapot. Gelukkig niet veel bloed maar het doet natuurlijk wel pijn.

We nemen een kop koffie bij een restaurantje en dan lopen we weer naar de boot. Inmiddels zijn de andere gasten ook aangekomen en kunnen we aan boord. Eerst de schoenen inleveren en dan het schip op. We zijn met 6 gasten en de schipper dus 7 mensen aan boord. Voor we aan boord gaan worden nog even foto’s gemaakt. De schipper legt de regels even uit en we gaan op weg. Het is heerlijk weer en het zonnetje schijnt inmiddels volop. Ik had de zwembroek onder de broek aan gedaan dus kan al meteen in zwembroek op het dek gaan zitten. Heerlijk!

We varen een toch best wel ruwe zee op. Het ziet er dan in eerste instantie niet wild uit maar er zijn best flinke golven. Na een halfuurtje varen komen de walvissen tegen. Wat een schitterend gezicht is dat om die beesten zo in de natuur te zien. Ze zwemmen heel rustig een beetje rond en doen niet zoveel maar echt super om te zien. Dolfijnen en schildpadden hebben we helaas niet gezien maar je moet natuurlijk geluk hebben want het is tenslotte gewoon natuur. Echt leuk was het dus!

Daarna varen we naar een baai waar we een hapje en een drankje gebruiken. We mogen daar ook zwemmen maar niemand wilde. Ik had het nog wel willen doen maar het water leek me net wat te koud dus ik ben niet de zee in gegaan. De schipper nam wel een duik maar toen hij eruit kwam zag ik hem rillen dus echt warm had hij het niet. Na het eten varen we weer verder. Nu is de wind wat aangetrokken en wordt het wat fris dus ik doe maar even een vest aan, alleen zwembroek is net te koud.

Dan varen we rustig terug naar de haven waar we weer aanleggen en van de boot afgaan. Ze willen ons de foto nog even verkopen maar daar willen ze dan wel 15 euro voor en ja dat vindt ik toch wel te veel afzetterij. We nemen de foto’s niet. We rekenen af bij de eigenaar van de boot en gaan weer op weg.

We stoppen even snel bij een tankstation voor een sanitaire stop. Ik wilde op de boot al gaan maar hij ging behoorlijk te keer en toen ik in het toilet stond werd ik meteen enorm misselijk. Ik besloot toen toch maar even op te houden tot we weer aan wal waren. We rijden dan verder naar Santa Cruz. Het is weer heerlijk weer in tegenstelling tot wat het gisteren was. Het hotel is ook weer erg mooi en we krijgen een mooie kamer. Helaas geen upgrade maar je kunt ook niet altijd alles hebben 😉 .

De auto moet je parkeren in een parkeergarage net naast het hotel. Je komt wel op het terrein van het hotel weer boven. We verkennen het hotel. Het is erg mooi. Het hotel bestaat uit een paar gebouwen die aan elkaar gemaakt zijn. Mooie statige oude gebouwen. Er is een mooi zwembad en een mooie gym. We vinden het nog te vroeg om al te gaan eten dus hangen even wat op de kamer. Ik ben even lekker in de tuin gaan zitten met een boekje.

Dan vertrekken we naar Tony Roma’s. Die hebben we al een paar keer gezien en zit ook hier in de stad. Voor mij hebben ze daar altijd de lekkerste ribbetjes. Het vlees valt van het bod, mmmm. We lopen door het park wat hier op de hoek van de straat ligt en dan lopen we rustig richting de locatie die volgens Google maps de juiste moet zijn. Helaas is dat niet correct en moeten we nog een stukje verder lopen. Het zit in een groot winkelcentrum maar als we er zijn hebben we het ook zo gevonden.

Voor Spaanse begrippen is het nog vroeg dus er zit bijna niemand. Maakt niet uit wij gaan gewoon eten. We bestellen Nacho’s vooraf die we delen en daarna heb ik ribbetjes, daar kwam ik voor en Harry neemt een halve kip. Hij had alleen nog even niet door dat er botten in zaten maar dat is ook lastig te zien want het staat er niet bij. Als toetjes neem ik een milkshake en Harry een chocolade toetje. Het is een heel apart toetje namelijk een warme pan met daarin een gebakken cake, daarop ijs en eromheen warme chocolade saus. Het smaakt goed allemaal en helemaal vol lopen we weer richting hotel.

We zijn redelijk vroeg terug maar we zijn ook moe. Het was vanochtend vroeg en we hebben enorm veel indrukken opgedaan vandaag!

Tekst: Jaap

Vorige———————Volgende

3 comments

1. Sonja

Zo dat was weer een mooie dag, super dat jullie walvissen hebben gezien! Wel balen dat Harry is gevallen 🙁 Hopelijk valt het mee met de pijn! Het hotel ziet er weer prima uit en Tony Roma’s in Spanje? Het moet niet gekker worden hahaha Het eten ziet er allemaal heerlijk uit!

Veel plezier weer en voor straks; Slaap lekker!

Sonja
    xxx

2. Paula

Wat een heerlijk dagje en super die walvissen, ik weet wat voor apart gevoel dat geeft als je die in het wild ziet.
    Jammer dat Harry even een smakkerd maakte maar hopelijk valt de schade mee.

Leuke foto’s weer, jammer dat de foto die jullie konden kopen zo duur was!

Het hotel ziet er ook weer goed uit en het eten helemaal, jammie….
    Welterusten en veel plezier morgen xxxxx

3. Jos

Wat leuk dat jullie echt walvissen hebben gezien,alleen balen dat Harry zo gevallen is.
    Ik weet hoe je je dan voelt.
    Het eten en de foto’s spreken weer boekdelen.