↑ Return to Europese vakanties

Berlijn oktober 2015

Het is weer gepland, het gaat weer gebeuren, lekker een weekend naar het heerlijke Berlijn. Het duurt nog even want het is pas in Oktober maar we hadden een mooie aanbieding voor een hotel. Bij deze keten sliep ik op zaken reizen in Dresden altijd maar ik ben daar al heel lang niet meer geweest. Nu kregen we een speciale aanbieding waardoor een weekendje Berlijn er in eens een heel stuk goedkoper uit ging zien. Dus geboekt.

Het hotel waar we gaan verblijven is het Art’otel kudamm. Dat is een hotel aan de Kurfürstendamm. We hebben al een keer eerder in dit hotel gelogeerd dus we kennen het. Het zijn niet al te grote kamers (zeg maar klein) maar we zullen ook niet zoveel tijd op de kamer zijn. We hebben nu met ontbijt geboekt omdat dat er gratis bij zat en we kregen dan ook nog een interessante korting op de kamer. Lekker dus.

Wat gaan we doen? Nou we zijn dat weekend al weer 29 jaar een setje en dat moeten we natuurlijk vieren met een lekker etentje. Vorig jaar zaten we ook in Berlijn in dat weekend dus het begint een traditie te worden 😉 .

We zullen iig het Hard rock met een bezoek vereren en verder gaan we waarschijnlijk naar de Zoo. Daar zijn we nog niet eerder geweest maar nu wordt het tijd om die ook eens te bekijken want die schijnt wereld beroemd te zijn.

Wat we verder gaan doen is nog een vraagteken. We zijn lekker aan het kijken welke leuke dingen we kunnen doen die niet de standaard dingen zijn en niet de dingen die we al eens hebben gedaan. We gaan lig genieten 🙂 .

Jaap

Volgende

Lekker ontspannen nu.

Het is een hele hectische tijd geweest in aanloop naar deze vakantie. Maar het is zo ver. Het is zo langzamerhand een traditie aan het worden dat bij onze zoveel jaar bij elkaar zijn in Berlijn zitten. Dit weekend al weer 29 jaar dus we hebben bijna een jubileum te pakken. Gisteren hadden we de …

Somewhere, somehow, someday

Het is een lekker rustig nachtje al zijn we nog wel vroeg wakker. Dat is meestal als we de eerste nacht in een hotel slapen. Het eerste vandaag is ontbijten. Ze hebben hier weer een ruime keus aan het buffet en we genieten er dan ook weer van. Er is warm en koud. Er is …

Geen cultuur vandaag of toch een soort van cultuur?

We hebben lekker uitgeslapen vandaag want we krijgen een uurtje extra of beter vannacht hebben we een extra uurtje. We gaan eerst weer ontbijten maar we slaan het zoet over want we hebben een soort van planning voor vandaag en dat gaat beginnen met zoet. Na het ontbijt vetrekken we dan naar Kranzler. Het is …

Gebakjes dag

We hebben vanochtend een uur winst en gebruiken die dan ook lekker om uit te slapen. Als we eenmaal wakker zijn moeten we opschieten want we hebben een tour op Tempelhof geboekt. Na het ontbijt vertrekken we dan ook naar Tempelhof. Het is een reis met hindernissen wat ze zijn bezig een bom te ontmantelen …

Weer naar huis

Het is alweer de dag om naar huis te gaan. Wat gaat het toch allemaal snel. Eerst weer lekker ontbijten. Het is net zo lekker als de voorgaande dagen dus we eten ons buikje weer rond al eten we niet overdreven veel want we hebben toch nog een plan voor vandaag. Niet spannend en lang …

2 comments

1. Paula

Wat een leuk en interessant eerste dagje al. Heerlijk om even lekker een paar dagen te ontspannen!
    De hapjes zien er weer heerlijk uit!!!
    Veel plezier daar.
    Gr. Paula

2. Marlous

Wat een lekker dagje. Qua afstand goed te doen met de auto. De markthal zijn wij nog nooit geweest, maar het klinkt goed!
    Veel plezier voor de komende dagen!